onsdag 16 september 2009

Någon protesterade mot en tidigare notis i den här bloggen:

"Läste dock någonstans på bloggen att Roland dessemellan åkt på bitvis asfalterad väg till Oku... Hm. Var det där en skröna, dröm eller möjligen en syn han fick på vägen, likt den store missionären Paulus en gång?!!

Själv lämnade jag Oku i fredags vid sjutiden på kvällen och kom fram till Kumbo och BBH halvtre på natten. 8 personer i bilen och nästan lika många på flaket. Två punkteringar på vägen och mycket "push-push"(kamerunengelska) + "poto-poto"(kongofranska för lervälling) och resan fick ett hastigt slut mitt i natten i skogen utanför Kumbo, där bilen till slut blev stående och vi fick klara oss bäst vi kunde utan den i lervällingen... De' ni!

Inte såg jag någon asfaltsflamma, än mindre asfaltsblomma, på den vägen, men det var ju, som sagt, mitt i natten och jag har ju inte lika bra syn som Roland!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar