torsdag 8 juli 2010

NU TESTAR VI EFFEKTIVITETEN. PÅ LÄSUNDERVISNINGEN. OCH VÄGTRANSPORTERNA!

Nu jobbar vi på en kartläggning av hur effektivt alfabetiserings arbetet varit i åtta olika språk under de senaste
åren. 15 slumpvis utvalda f.d. deltagare från vart och ett av de tre sista åren väljs ut. De får svara på en lång enkät och göra ett lästest. Alltså beräknar vi att 360 personer ska delta.

Vi hoppas att resultatet ska ge information som kan hjälpa till att förbättra upplägget i framtiden!

I Oku har man nu gjort alla intervjuer. tre av literacylärarna har åkt omkring och sökt upp de som skulle intervjuas. Väntar just nu att svarsformulären ska komma hit endera dagen. "Om jag hittar någon pålitlig person som ska åka buss till Bamenda så ska jag skicka dem!" 

Det är ofta så den lokala "postgången" funkar här. Fast i det här fallet har jag mina farhågor: Kan verkligen en buss köra vägen från Oku nu i regnet...? Jag vet hur vägen är! Ska jag hinna få papperen inna vi åker till Sverige om en dryg vecka?

Men "Om jag hittar någon, så..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar