lördag 27 juni 2009

”Nu får det räcka. Fyra år får räcka!"

”Det är inte det här jag vill leva för!” Hon är ung – kanske 24. Hade ett bra jobb i USA.
På ekonomiavdelningen i ett stort byggnadsföretag. Började fundera: Tjäna pengar. Få det bättre. Lyxsemestrar vid kusten. Samla. Fokusera på sig själv. Kläder och mode och utseende. Är det livet? ”Nu får det räcka. Fyra år får räcka. Jag vill göra något meningsfullt med mitt liv! Vill höra om Gud kan leda mig vidare…”.
Så nu jobbar hon i Kamerun. Med ekonomin på en missionsorganisation. Inte för evigt kanske. Men, som hon sa : ”Jag vill komma loss!”. Vi har ett liv bara. Låt oss förvalta det väl – vare sig vi är borta eller hemma!

3 kommentarer:

  1. Hej Roland o Lena! Kul att läsa om er här, Gud välsigne ert arbete! Jag bor numera i Sthlm, träffar Linus en hel del.
    Mvh Samuel Hummerdal

    SvaraRadera
  2. Hej Roland & Lena!
    Roligt att hitta er här, vi tror nog att ni gör ett fantastiskt arbete som vanligt! Vi mottog brevet om viebäcks 30-årsjubileum häromdan, det ser vi verkligen fram emot! Allt gott från oss!
    Stina & Fredrik Sandberg

    SvaraRadera
  3. Hej Samuel! Hej Fredrik och Stina!
    Så jättekul att ni hör av er!
    Nu har Linus ordnat så man kan kommentera utan lösenord. Då kanske fler kan skriva... Flera har försökt, men stupat på krångligheten.. Nu är de nya tider ...
    Allt gott!
    Roland

    SvaraRadera